Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Головна » 2014 » Листопад » 9 » Про ЗНО 2015
|
У системі зовнішнього незалежного оцінювання, починаючи з 2015 року, запроваджуються деякі нові елементи в технології його проведення. Це зумовлено прийняттям Закону України «Про вищу освіту», необхідністю забезпечення
додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти усім абітурієнтам. Серед новацій зокрема передбачено, що сертифікаційні роботи з української мови і літератури, математики матимуть два рівні складності, результати зовнішнього
незалежного оцінювання будуть визначатися за новою методикою, сертифікат зовнішнього оцінювання буде чинним лише в рік його проведення, державна підсумкова атестація з української мови для всіх випускників шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
У зв’язку з цим уважаємо необхідним надати додаткові роз’яснення, що стосуються цих нововведень.
1. Сертифікаційна робота (тест) із математики матиме два рівні складності:
базовий та поглиблений.
Кожен випускник, який бажає отримати вищу освіту, має визначити той рівень
складності, виконання якого дозволить йому подати документи в обраний ним вищий
навчальний заклад. Про своє бажання виконувати завдання сертифікаційної роботи
того чи іншого рівня складності абітурієнт повинен вказати під час реєстрації для
участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.
Учасник тестування, що обрав тест базового рівня, отримує зошит (16
сторінок), що містить 30 завдань трьох форм: завдання з вибором однієї правильної
відповіді з п’яти запропонованих (№ 1 – 20), завдання на встановлення відповідності
(№ 21 – 24), завдання з короткою відповіддю (№ 25 – 30), два з яких (№ 25, 26) є
структурованими. Таким чином, структура сертифікаційної роботи базового рівня
подібна до структури тесту ЗНО з математики 2014 року. Відповіді учасник тестування зазначає в бланку А. На виконання сертифікаційної роботи базового рівня відводиться
130 хвилин.
Складність завдань тесту базового рівня відповідає програмі з математики для 5
– 9-х класів та програмі з математики для 10 – 11 класів академічного рівня.
Учасник тестування, що обрав тест поглибленого рівня, отримує зошит (20
сторінок), що містить 36 завдань чотирьох форм: завдання з вибором однієї
правильної відповіді з п’яти запропонованих (№ 1 – 20), завдання на встановлення
відповідності (№ 21 – 24), завдання з короткою відповіддю (№ 25 – 34), два з
яких (№ 25, 26) є структурованими, завдання з розгорнутою відповіддю (№ 35, 36).
Таким чином, сертифікаційна робота поглибленого рівня містить 30 завдань
сертифікаційної роботи базового рівня і відрізняється від неї лише останніми шістьма
завданнями. Ці завдання перевіряють математичну культуру учасника та знання й
навички, які йому потрібні для подальшого вивчення математики у вищих навчальних
закладах, де математика є профільним предметом. Складність таких завдань відповідає
програмі з математики профільного рівня для 10 – 11-х класів.
Правильні відповіді учасник тестування позначає у бланках А і Б. У бланку Б
учасник записує відповіді до завдань № 31 – 34 з короткою відповіддю та розв’язання
завдань № 35, 36 і відповіді до них. Кожен етап розв’язання завдань з розгорнутою
відповіддю має бути обґрунтованим із зазначенням необхідних теорем, аксіом тощо.
Якщо процес розв’язання потребує рисунка, учасник має навести його.
Відповіді, зазначені у бланку Б, перевіряються екзаменаторами.
На виконання сертифікаційної роботи поглибленого рівня відводиться 210
хвилин.
Сертифікаційна робота з української мови і літератури також матиме два рівні
складності: базовий та поглиблений.
Абітурієнт, що обрав базовий рівень, під час реєстрації на зовнішнє незалежне
оцінювання в пункті тестування отримає зошит на 16 сторінок із 58 завданнями та два
бланки відповідей (бланк А і бланк Б).
Завдання 1–33 і завдання 58 передбачають перевірку знань, умінь і навичок з
української мови. Це завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох
запропонованих (№ 1–10, № 29–33), завдання з вибором однієї правильної відповіді з
п’яти запропонованих (№ 11–23), завдання на встановлення відповідності (№ 24–28) і
завдання з розгорнутою відповіддю (№ 58). Завдання 34–57 перевірятимуть знання, уміння й навички з української
літератури. Серед них також є завдання з вибором однієї правильної відповіді з п’яти
запропонованих (№ 34–53) і завдання на встановлення відповідності (№ 54–57).
Виконавши сертифікаційну роботу базового рівня, учасник тестування має позначити
відповіді в бланку А (його перевірятиме комп’ютер) і написати власне висловлення в
бланку Б (його перевірятимуть екзаменатори). На виконання всіх завдань базового
рівня відводиться 150 хвилин.
Якщо під час реєстрації учасник тестування обрав тест поглибленого рівня, то
він отримає зошит на 20 сторінок і виконуватимете 74 завдання. Результати роботи
заносяться до бланків А, Б, А+ і Б+.
Сертифікаційна робота поглибленого рівня охоплює всі завдання базового рівня,
описані вище, і додаткові складніші завдання (№ 63–74). Виконуючи ці завдання,
абітурієнт продемонструє знання, уміння й навички, необхідні для навчання на
профільних факультетах. Завдання з української літератури вимагатимуть
установлення послідовності (№ 63–66) і вибір однієї правильної відповіді з п’яти
запропонованих (№ 59–62). Завдання з української мови (№ 67–74) передбачатимуть
відкриту коротку відповідь у вигляді одного – двох речень.
Виконавши сертифікаційну роботу поглибленого рівня, учасник тестування має
зробити все те, що передбачено базовим рівнем (тобто заповнити бланки А і Б), і,
окрім того, виконати додаткові складніші завдання (заповнити бланки А+ і Б+). На все
це буде відведено 210 хвилин.
2. Важливим нововведенням у системі зовнішнього незалежного оцінювання є
запровадження відмінної від попередніх років системи визначення результатів
зовнішнього незалежного оцінювання.
Замість відносного критерію встановлення порогового бала (124) буде застосовано
абсолютний критерій, коли його значення визначатиметься експертним шляхом –
«пороговий бал» («склав»/«не склав»).
«Пороговий бал» («склав»/«не склав») – це межа (мінімальна кількість тестових
балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з
навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих
навчальних закладах України, і тих, які вгадували правильні відповіді або не змогли
продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ. Якщо звернутися до відомоїбагатьом «п’ятибальної» системи вступних іспитів, то це «двійка», яка позбавляла
абітурієнта права на вступ до вищого навчального закладу в поточному році.
«Пороговий бал» визначає група експертів, до складу якої залучаються
педагогічні працівники, що мають досвід викладання в навчальних закладах різного
типу, викладачі вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, науковці з усіх
регіонів України.
Експерти мають визначити ті завдання, сумарна кількість балів за виконання
яких свідчить про недостатній рівень підготовленості абітурієнта до навчання у ВНЗ.
Кількість балів, які можна отримати, виконавши ці завдання, і буде тією межею
«склав»/«не склав».
3. Термін дії сертифіката ЗНО – один рік. Це зумовлено кількома причинами.
Результати ЗНО абітурієнтів різних років некоректно порівнювати, адже оцінка
за шкалою 100 – 200 балів є рейтинговою, що вказує на місце результату абітурієнта
серед результатів інших абітурієнтів, які складали тест із певного предмета. Крім того,
у 2015 році буде запроваджено нову систему визначення результатів ЗНО –
застосування абсолютного критерію встановлення «порогового бала».
Також обмеження терміну дії сертифікатів ЗНО унеможливлює їх багаторазове
використання недобросовісними вступниками.
Таким чином, абітурієнтам буде гарантовано рівні умови доступу до вищої
освіти.
|
Переглядів: 387 |
Додав: Директор
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|