Неділя, 22.06.2025, 10:37
Вітаю Вас Гість | RSS

Войнашівський ЗЗСО І - ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Положення про забезпечення якості освіти

Схвалено

педагогічною радою школи

протокол №1

від 27 січня 2020р.

Голова педагогічної

ради                  П.М.Федюк

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Войнашівської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.

27 січня 2020р. №33-А

Директор школи            П.М.Федюк     

Положення про забезпечення якості освіти Войнашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Зміст

  1. Загальні положення.
  2. Стратегія  та процедури забезпечення якості освіти.
  3. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності.
  4. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти.
  5. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної  діяльності педагогічних працівників.
  6. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти.
  7. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти.
  8. Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти.
  9. Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування. 

1. Загальні положення

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Войнашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (далі - Положення) розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, Статуту закладу освіти та інших нормативних документів. 
1.2. Терміни та їх визначення, що вживаються в Положенні: 

- Поло́ження – локально-правовий акт, що визначає основні правила організації, описує мету, структуру, взаємні обов'язки групи людей чи організацій, які об'єдналися для досягнення спільної мети. 
- Стратегія – довгостроковий, послідовний, конструктивний, раціональний, підкріплений ідеологією, стійкий до невизначеності умов середовища план, який супроводжується постійним аналізом та моніторингом в процесі його реалізації та спрямований з певною метою на досягнення успіху в кінцевому результаті. 
- Процедура – офіційно встановлений чи узвичаєний порядок здійснення, виконання або оформлення чого-небудь. 

- Механізм – комплексний процес, спосіб організації. 

- Критерії – вимоги для визначення або оцінки людини, предмета, явища (або: ознака, на підставі якої виробляється оцінка); 

- Правило – вимога для виконання якихось умов всіма учасниками якої-небудь дії. 

- Інструмент – засіб, спосіб для досягнення чогось. 

- Моніторинг якості освіти - система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей. 

- Інклюзивне освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей; 

- Академічна доброчесність - сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень; 

- Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі; 

- Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання; 

- Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу; 

- Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі; 

- Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти, несвоєчасні записи в класних журналах результатів оцінювання;

1.3. Колегіальним органом управління Войнашівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, який визначає, схвалює систему, стратегію та процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, є педагогічна рада. 

1.4. Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі включає: 

- стратегію та процедури забезпечення якості освіти; 

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти; 

- критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників; 

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти; 

- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти; 

- створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.

 

2. Стратегія та процедура забезпечення якості освіти

Стратегія та процедура забезпечення якості освіти в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  базується на наступних принципах: 

- відповідності Державним стандартам загальної середньої освіти; 

- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності; 

- системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу; 

- здійснення обґрунтованого моніторингу якості; 

- готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін; 

- відкритості інформації на всіх етапах забезпечення якості та прозорості процедур системи забезпечення якості освітньої діяльності. 

Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти передбачають здійснення таких процедур і заходів: 

− удосконалення планування освітньої діяльності; 

− підвищення якості знань здобувачів освіти; 

− посилення кадрового потенціалу закладу освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; 

− забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти; 

− розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом; 

− забезпечення публічності інформації про діяльність закладу; 

− створення системи запобігання та виявлення академічної недоброчесності в діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти. 

Основними напрямками політики із забезпечення якості освітньої діяльності в закладі освіти є: 

- якість освіти; 

- рівень професійної компетентності педагогічних працівників і забезпечення їх вмотивованості до підвищення якості освітньої діяльності; 

- якість реалізації освітніх програм, вдосконалення змісту, форм та методів освітньої діяльності та підвищення рівня об’єктивності оцінювання. 

Механізм функціонування системи забезпечення якості освіти в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів включає послідовну підготовку та практичну реалізацію наступних етапів управління: 

– планування (аналіз сучасного стану освітньої діяльності та освітнього процесу; визначення сильних сторін і проблем у розвитку; визначення пріоритетних цілей та розробка планів їх реалізації); 

– організацію (переформатування/створення організаційної структури для досягнення поставлених цілей; визначення, розподіл та розмежування повноважень із метою координування та взаємодії у процесі виконання завдань); 

– контроль (розробка процедур вимірювання та зіставлення отриманих результатів зі стандартами); 

– коригування (визначення та реалізація необхідних дій та заходів, націлених на стимулювання процесу досягнення максимальної відповідності стандартам). 

Система контролю якості освітнього процесу в закладі включає: 

• Самооцінку ефективності діяльності із забезпечення якості; 

• Контроль якості результатів навчання та об’єктивності оцінювання; 

• Контроль якості реалізації навчальних (освітніх) програм. 

Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти  в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів є: 

1. Досягнення здобувачів освіти, показники результатів їх навчання. 

2. Відповідність показників успішності здобувачів освіти результатам їх навчання на кожному рівні повної загальної середньої освіти під час державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання. 

3. Якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників. 

4. Показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу. 

Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів:

- оновлення методичної бази освітньої діяльності;

- контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення; 

- моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

- створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників. 

 

3. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

Система забезпечення академічної доброчесності в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту». 

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає: 
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; 

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; 

- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність; 

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти; 

- об’єктивне оцінювання результатів навчання. 

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає: 

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання; 

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; 

- постійна підготовка до уроків, домашніх завдань; 

- самостійне подання щоденника для виставлення педагогом одержаних балів; 

- надання достовірної інформації про власні результати навчання батькам (особам, які їх замінюють). 

Порушенням академічної доброчесності в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів вважається: 

- академічний плагіат; 

- фабрикація; 
- списування; 
- обман; 
- хабарництво; 

- відмова своєчасно надавати інформацію (усно або письмово) про методики, технології, прийоми, методи викладання, стан виконання програми, рівень сформованості компетентностей здобувачами освіти; 

- необ’єктивне оцінювання; 

- невиконання обов’язків педагогічного працівника, передбачених статтею 54 Закону України «Про освіту».

Заходи, спрямовані на дотримання академічної доброчесності в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів включають: 

– ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з вимогами щодо належного оформлення посилань на використані джерела інформації; 

– ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з документами, що унормовують дотримання академічної доброчесності та встановлюють відповідальність за її порушення; 

– проведення методичних заходів, що забезпечують формування загальних компетентностей з дотриманням правових та етичних норм і принципів, коректного менеджменту інформації при роботі з інформаційними ресурсами й об’єктами інтелектуальної власності; 

– включення до планів виховної роботи класних колективів заходів із формування у здобувачів освіти етичних норм, що унеможливлюють порушення академічної доброчесності; 

– розміщення на веб-сайті закладу правових та етичних норм, принципів та правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу. 

Виявлення порушень академічної доброчесності в Войнашівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів здійснюється наступним чином. 

Особа, яка виявила порушення академічної доброчесності педагогічним працівником, здобувачем освіти має право звернутися з письмовою заявою до директора школи. Заява щодо зазначеного порушення розглядається на засіданні Комісії, яка створюється наказом директора і ухвалює рішення про притягнення до академічної відповідальності (за погодженням з органом самоврядування здобувачів освіти). До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади. Склад комісії погоджується на засіданні педагогічної ради закладу освіти та затверджується наказом керівника. 

Термін повноважень Комісії – 1 рік. 

Комісія звітує про свою роботу раз на рік. 

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права: 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30